zaterdag 11 april 2009

IPON 09 #2

In gesprekken met beursbezoekers heb ik getracht om het HCO een klein op de kaart te zetten. De meeste gesprekken hadden echter betrekking op Apple.
De interesse voor de Apple blijkt vaak persoonlijk. Men wil even met een "mooie" computer werken. Maar voor het onderwijs.... uitspraken als: "duur", "je betaald voor het design" en "dat laat de systeembeheerder nooit toe" volgen al snel.
Ondanks dat ik mij had voorgenomen om geen reclame en verkoop praatjes voor Apple te maken ben ik vaak verleid om dit te doen. Mijn gevoel zegt dat ik toch menig gesprekspartner aan het denken heb gezet. En moet ik toegeven dat ik door dit soort gesprekken standvastiger ben geworden in het idee dat Apple voor het onderwijs een goede keus is.
Ik herinner mij een gesprek met een systeembeheerder van een grote scholengemeenschap. Hij wilde van mij uitleg waarom de school met macbooks zou moeten gaan werken. Vanuit systeembeheer en kosten zag hij geen voordelen.
Mijn antwoord is "hoe wil je onderwijs geven?" en welke middelen sluiten daar het beste bij aan? Dat zou het uitgangspunt van het onderwijzend personeel moeten zijn.
Laat je eens inspireren door ACOT2. Of kijkt naar een van mijn inspiratiebronnen "shift Happens".

Geen opmerkingen: