donderdag 23 april 2009

Father Roderick @ugul09


Vandaag had ik een fantastische ervaring. In principe was het een gewone werkdag maar aangezien twitterific bij het opstarten van mijn laptop online gaat zat ik al snel in de stroom tweeds over ugul09. Het leek wel of heel twitterend ict en onderijsminded Nederland in Delft zat. En ik maar gewoon in Kijkduin aan het werk. (dit heeft voordelen, vlak bij het strand met mooi weer).
Rond het middaguur zat ik klaar om via Ustream de keynote van Pierre Gorrissen te gaan volgen. Met een koptelefoon op een oor zodat ik ook met mijn collega's nog enig contact had en ondertussen aan het speuren naar mogelijke "experts" voor Expert op Afstand voor de FLL wachtte ik op het begin van de keynote. Het bleek al snel dat niet Pierre aan de beurt was maar Father Roderick. de voorstelling startte met een Gregoriaans koor. Tot zo ver was ik nog niet geheel geboeid. Maar... na enkele woorden van de voorganger was ik niet geheel meer op mijn werk geconcentreerd. Allereerst omdat al vrij snel "Star Wars" in de presentatie aan de orde kwam. Ik begrijp deze fascinatie helemaal. in mijn leven ben ik er misschien laat voor uitgekomen maar vanaf het moment dat ik als 11 jarige de bioscoop uitkwam na het zien van "a New Hope" ws mijn leven veranderd.
Naast de passie voor Star Wars (nee ik verkleed mij niet) voel ik ook met de father mee als het gaat om de ontwikkelingen op het internet en de nieuwe communicatieogelijkheden die dit biedt. Communiceren is in 2 richtingen. de technologie maakt het mogelijk om met grote groepen gelijkgestemden in contact te komen. We zijn veranderd, de maatschappij is veranderd. van scapen in bijen. Het gaat in de wereld niet om de "gadgets op zich maar om de mogelijkheden die het biedt om mensen met elkaar in contact te brengen. Mensne die met elkaar communiceren en van elkaar leren.
Vanmiddag was ik helaas niet in staat om de hele keynoot af ye kijken. Maar gelukkig vond ik al snel via ustream de keynote terug.
Kijk zelf en laat je boeien door father Roderick op http://www.ustream.tv/recorded/1421539.

Geen opmerkingen: