dinsdag 21 april 2009

Google Similar images

Geen afbeeldingen meer zoeken door trefwoorden maar door afbeeldingen. Google Labs heeft "similar images" ontwikkeld. In deze zoekmachine worden afbeeldingen met elkaar vergeleken.
Een mooie ontwikkeling , de tijd dat ik een willekeurige foto van een persoon "upload" en op het web andere afbeeldingen van deze persoon kan terugvinden komt dichterbij.
Op mijn macbook heb ik sinds kort de beschikking over Iphoto 09. Hierin zit een gezichtsherkenning functie. Deze werkt nog niet perfect maar ook hier staat de ontwikkeling niet stil. Met enkele muisklikken filter ik alle foto's waar ik op sta.

Lijkt het je wat? Ik vind je foto op het net, ik vergelijk deze in "similar images" en in no time heb ik al jou foto's die er op het web te vinden zijn.
Voorlopig is het een handige tool om te zien op welke website dezelfde foto's staan

Geen opmerkingen: