donderdag 5 maart 2009

Sims nogmaals

Wat een verschrikkelijk spel The Sims.
Negatieve reacties op gaming richt zich vaak op allerlei gruwelijke schiet, dreun en moord games die ook nog eens zeer realistisch zijn. Nooit hoor ik een "bezorgde" ouder of leerkracht over games als Sims. Het wordt tijd daar eens goed over na te denken.

Een van de eerste keren dat mijn kinderen dit spel speelde konden ze al met veel kabaal genieten van een afgebrand huis. Het bleek dat als je je personage laat koken maar hem/haar niet eerst een kookboek heb laten lezen binnen de kortste keren de keuken in brand staat. Reden tot hilariteit. Met groot sadisme wordt geƫxperimenteerd met rampen. Ik weet nog toen ik zelf lang geleden sim city speelde er ook niets leuker was dan je stad laten verwoesten door Godzilla.

Ik was pas echt geschokt toen onlangs, tijdens een gezellige maaltijd, mijn 14 jarige dochter zich ontpopte als een echte gruwel. Al lange tijd geleden had dit monster ontdekt dat als je een personage in een kast opsluit en daar "vergeet" de Sims bewoner na verloop van tijd overlijdt en zelfs in je huis gaat rondspoken als. Dit wordt door de hedendaagse puber blijkbaar als humor ervaren. Afschuwelijk. gewoon iemand laten doodgaan door te" vergeten". De spelontwikkelaars geven hier ook blijk van een apart soort fantasie. Gek genoeg hoor ik nooit iemand over deze schadelijke invloed van het nette "Sims". Op "nine ways to make your Sims DIE" vind je meer infomatie om je sims een gruwelijke dood te laten sterven

Eerlijk gezegd vond ik dit voorval ook erg grappige en mijn kinderen doen in het echte leven letterlijk "geen vlieg kwaad". Het blijkt zelfs dat gamende kinderen in real life vredelievender zijn dan "niet gamers".

Geen opmerkingen: