donderdag 5 maart 2009

Sims

Lang leve Sims.
Deze game is een mooi hulpmiddel voor kinderen om geleden leed te verwerken. Het biedt geen oplossing maar door simulatie kunnen ze diverse aspecten van hun leven nog eens overdenken. Een paar jaar geleden ben ik gescheiden. Al snel vonden mijn ex en ik een nieuwe woning in de buurt en konden we de zorg goed verdelen. Ik ben dus een echte "co-ouder" wat dat ook mag betekenen. De kinderen hebben dus twee maal een "thuis". Al kort na dit gebeuren lieten ze mij zien dat ze mijn nieuwe huishouden in Sims gecreƫerd hadden. Ik vind dat "grappig" en onverwacht. Een spel wordt hier gebruikt voor doeleinden waar het waarschijnlijk nooit voor bedoelt was. Een minpunt en misschien een tip voor de spel ontwikkelaars. In deze tijd met gebroken gezinnen blijkt het niet mogelijk in Sims om twee kinderen aan twee huishoudens te koppelen. Dus leve de Sims (in een huis tegelijk).

Geen opmerkingen: